Rejestracja firmy a marketing

Kiedy warto zastosować działania marketingowe? Robimy to zazwyczaj przed czy po zarejestrowaniu spółki jako firmy zarządzanej przez więcej, niż jedna osoba? Czy termin, w którym odbędzie się rejestracja spółki z o.o. może mieć wpływ na zaplecze marketingowe? Przyjrzyjmy się temu zjawisku nieco bliżej! 

Promowanie firmy bez rejestracji 

Wielu przedsiębiorców, zanim zarejestruje swoje firmy, decyduje się przez jakiś czas, zazwyczaj przez rok działać “na czarnym rynku”. Powody są uzasadnione, w ten sposób sprawdzamy rzetelność i lojalność wspólników, a także badamy stopień zapotrzebowania na nasze produkty i usługi. Promowanie firmy w sieci, ale bez uprzedniego zarejestrowania w urzędzie może stanowić pewne ryzyko. Wiadomo, że z Internetu korzysta dziś każdy, a informacja przekazana np. do Urzędu Skarbowego przez konkurencję lub osoby niezaufane nie pozostaje bez odpowiedzi. Jeśli stosowne urzędy odkryją, że prowadzimy działalność gospodarczą bez regulacji podatkowej, może się to dla nas skończyć sporymi stratami finansowymi. Dobrze jest więc pamiętać o tym, że marketing internetowy pewniej uprawia się w oparciu o odpowiednie regulacje prawne. Tym bardziej, że śledzących poczynania przedsiębiorców w Internecie, w mediach społecznościowych i portalach zawodowych oraz usługowych nie brakuje. 

Ochrona danych spółki z o.o. 

Jeśli chodzi o eksponowanie danych firmowych w sieci – należy obchodzić się z tym ostrożnie i z wyczuciem. O ile przy rejestracji firmy możemy razem z urzędnikami ustalić, które z danych pozostać mają absolutnie tajne, o tyle w przypadku projektowania strony i wizytówki firmowej sprawa nie jest oczywista. Chodzi o to, że dla prawidłowej pracy wyszukiwarek internetowych często konieczne jest podanie szczegółowych danych, co dla przedsiębiorców chcących zachować pewien poziom anonimowości stanowić może utrapienie. Z drugiej strony, rezygnacja z wizytówki w Google sprawia, że automatycznie skazujemy się na niższą pozycję w wynikach wyszukiwarek. Informatycy wciąż pracują nad algorytmem, który pozwoli na widoczność w Google wszystkim spółkom z o.o. bez konieczności emisji kompletnych danych do sieci. Metody promowania firm zmieniają się dynamicznie na naszych oczach. To, co było kiedyś atutem – czyli rozpoznawalność i podbijanie pozycji z użyciem wszystkich dostępnych informacji, obecnie staje się przysłowiową kulą u nogi. 

Rejestracja firmy daje poczucie bezpieczeństwa 

Działając w zarejestrowanej spółce zyskujemy to, co w pracy każdego człowieka powinno być najważniejsze – poczucie bezpieczeństwa. Na pierwszym planie trzeba postawić dobór zaufanych ludzi. Pewność, że w firmie nie dojdzie do malwersacji finansowych, braków towarów, wewnętrznej konkurencji oraz nieprzemyślanych strategii promocyjnych, jest niezwykle istotna, jeśli naszą działalność rozpatrujemy długofalowo. Aby prezentacja naszej spółki w Internecie miała właściwy obraz i poziom, poleca się zatrudnienie na specjalnym stanowisku specjalistę do social mediów. W krajach zachodnich taka profesja jest już normą, w Polsce często traktuje się ją pobłażliwie i myli ze specjalistą ds. marketingu, co tak naprawdę polega na czymś innym. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry