Wizerunek firmy w Internecie jest w dzisiejszych czasach bardzo istotny. Nie można zaprzeczyć, że rok 2020 był rokiem, w którym wszystko się zmieniło. Bez wątpienia, koronawirus i globalny lockdown całkowicie zmieniły sposób, w jaki ludzie nawiązują kontakty, komunikują się i jak prowadzą interesy. Jednym z trendów, który pojawił się w czasie pandemii i doskonale to uwidocznił są zakupy online.
- Reputacja i wizerunek firmy w Internecie
- Rozwijanie reputacji marki przedsiębiorstwa
- Film korporacyjny – sposób na ocieplenie wizerunku firmy
- Podsumowanie
Reputacja i wizerunek firmy w Internecie
Reputacja firmy w Internecie może być lepsza lub gorsza, ale nie podlega dyskusji fakt, że “gwiazdki” w ocenach Google zwiększają liczbę wyświetleń i “kliknięć”. Co więcej, posiadanie silnej reputacji firmy buduje jej wizerunek, wpływa na wyniki finansowe i lojalność klientów. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na kwestię, że reputacja firmy jest często kojarzona tylko z jej wizerunkiem na zewnątrz, ale wizerunek jest bardziej tym, co o firmie myślą klienci.
Warto również pamiętać, że w niektórych przypadkach, opinia o firmie w Internecie jest bardziej pozytywna niż jest w rzeczywistości, tzn. internetowy wizerunek firmy nie do końca odzwierciedla jej reputację. Taki stan rzeczy stanowi poważne ryzyko. W końcu niezadowoleni klienci ujawnią, że firma nie jest w stanie sprostać ich wymaganiom i oczywiście reputacja firmy będzie spadać. Wypada dodać, że do takich sytuacji dochodzi coraz częściej i są niekiedy określane jako “kryzys w social mediach”.
Poruszając temat, wizerunek biznesu w Internecie wypada dodać, że większość firm nie radzi sobie jednak z ogólnym zarządzaniem swoim wizerunkiem w sieci, a w szczególności istniejącym tam ryzykiem dla ich renomy. Obecnie, przedsiębiorstwa mają tendencję do skupiania swojej całej energii na radzeniu sobie z zagrożeniami, czyli negatywnymi komentarzami w Internecie, które już się pojawiły. Warto pamiętać, że takie działanie nie jest zarządzaniem wizerunkiem firmy. Jest to tylko zarządzanie kryzysowe, którego głównym celem jest ograniczenie strat.
Rozwijanie reputacji marki przedsiębiorstwa
Rozwijanie marki firmy jest sprawdzonym sposobem na przyciągnięcie klientów. Kwestia iż, stworzenie pozytywnego wizerunku firmy w sieci może zapewnić sukces i pomaga w zwiększeniu sprzedaży produktów i usług firmy jest bezdyskusyjna. Rozpoznawalne, cenione firmy przyciągają wielu klientów, którzy są bardziej lojalni i kupują szerszą gamę produktów i usług.
Wiele osób posiadających własny biznes doskonale zdaje sobie z tego sprawę i działa aktywnie. Tego rodzaju firmy są nie tylko bardzo widoczne w ogólnodostępnych kanałach social media (Facebook, Instagram), ale prowadzą swoje kampanie marketingowe w kanałach korporacyjnych (LinkedIn, Twitter). Trzeba również zwrócić uwagę na fakt, że niektóre przedsiębiorstwa dbają o wizerunek firmy w wyszukiwarkach internetowych, które są dziś bardzo ważnym środkiem przekazu.
Film korporacyjny – sposób na ocieplenie wizerunku firmy
Choć najłatwiejszym sposobem na osiągnięcie przez firmę rozpoznawalności w sieci wydają się reklamy Google, to sama reklama produktu czy usług, bez pozytywnego wizerunku, nie jest sposobem na zdobycie zaufania klientów. W obecnych czasach, firma musi nieustannie dbać o swój pozytywny wizerunek, aby ugruntować swoją reputację i uzyskać wiarygodność.
Aby to osiągnąć, warto zadbać o obecność w różnych mediach społecznościowych. Ale należy również zatroszczyć się o to, aby ten internetowy “byt” był niezakłamany, autentyczny. Dodatkowo, kampania marketingowa firmy w Internecie powinna być zgodna z aktualnymi trendami na rynku oraz tym, co proponuje konkurencja. Obecnie, gdy szukamy sposobu na stworzenie rozpoznawalności marki firmy i ocieplenie jej wizerunku, w takiej sytuacji niezwykle pomocne jest skorzystanie z usług firmy działającej w branży produkcja filmowa i zlecenie jej realizacji filmu korporacyjnego.
Co to jest film korporacyjny? Aby przybliżyć ten temat, posłużę się przytoczeniem objaśnienia, jakie na swojej e-stronie zamieściła firma, której specjalizacją są filmy korporacyjne Kraków – “Film korporacyjny to forma dłuższa od vlogów, często złożona z kilku wypowiedzi, posiadające linię fabularną. Film korporacyjny jest skuteczną reklamą twojej firmy bo pokazuje, że za logiem, brandem i korporacją stoją zwykli ludzie – fajni, uśmiechnięci ludzie, z którymi twój klient wreszcie może się utożsamić i zidentyfikować.”
Podsumowanie:
Pandemia zmieniła światowy biznes i marketing na zawsze, ale nie znaczy to, że zmiana ta była na gorsze. Bez wątpienia, Internet oferuje zupełnie inne podejście do podnoszenia świadomości marki firmy i ocieplenia jej wizerunku. Film korporacyjny okazał się bardzo skutecznym sposobem, aby to osiągnąć.