Jak nakręcić film promocyjny

W XXI wieku, kiedy każdy posiada telefon komórkowy z całkiem niezłą technicznie kamerą nakręcić film promocyjny nie jest trudno. Oczywiście profesjonalna produkcja filmowa wymaga odpowiedniego sprzętu, zwłaszcza w zakresie montażu, dźwięku, oświetlenia, jak też pewnej techniki sekwencji scenariusza. By był to dobry film reklamowy warto przemyśleć treść i przekaz filmu od strony marketingowej.

Profesjonalny konta amatorski film promocyjny

Jeżeli posiadamy smykałkę do kręcenia filmików, próbowaliśmy być youtuberm, czy tiktokerem, może się nam udać produkcja filmów reklamowych w wersji amatorskiej, wystarczającej do promocji własnej niewielkiej firmy, swoich usług, czy produktu, jaki chcemy sprzedać. Niestety wyprodukowanie filmy reklamowego wcale nie jest tak łatwe, jak może się nam wydawać, zwłaszcza gdy jesteśmy scenarzystą, reżyserem, operatorem i aktorem w jednym. Mimo wszystko warto spróbować, potrenować.

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od osobistych prób jest wynajęcie osoby, firmy specjalizującej się w produkcji filmów reklamowych. Doradzi ona wówczas jakiej dlugości film powinien być, co w nim warto pokazać, jak zrealizować film w rozsądnym budżecie. W zależności od tego, czemu film ma służyć profesjonalny producent dostarczy nam film w odpowiednim formacie, skompresowany a jednocześnie w wysokiej jakości dźwięku i obrazu.

Zapotrzebowanie na filmy reklamowe

Telewizja to już przeżytek, jednak filmy, a raczej filmiki nadal lubimy oglądać. Do reklam jesteśmy już tak przyzwyczajeni, że trudno nam bez nich żyć. Aby jednak nasz film reklamowy odniósł sukces musi być wyjątkowy i ciekawy, przyciągający uwagę widza. By taki był najlepiej aby był celowany w grupę odbiorców, ich potrzeby, preferencje. Tym samym tworzone są dedykowane filmiki na TikTok, YT, FB, www. Ponadto produkowane są spoty reklamowe na potrzeby social mediów, portali internetowych itd. zapotrzebowanie na filmy promocyjne jest bardzo duże i wciąż rośnie.

Podstawowe zasady

Przede wszystkim film reklamowy nie może być zbyt wolny, niejasny, długi i nudny. Aby był atrakcyjny musimy wiedzieć co w nim pokazać, co powiedzieć i które najbardziej atrakcyjne i przekonujące cechy osoby, produktu, miejsca pokazać. Gdy mamy już zarys co chcemy przedstawić i w jaki sposób musimy zadbać o odpowiedni plener, studio, bądź niezbędne rekwizyty. Ponadto w zależności od filmu może być nam potrzebny lektor, bądź ścieżka dźwiękowa. Jeśli zdecydujemy się na plener musimy uwzględnić pogodę, dostępność miejsca, jego akustykę, oświetlenie. Inwestując w aktorów powinniśmy uwzględnić ich czas oraz posiadane doświadczenie w produkcjach filmowych.

Oczywiście możemy nakręcić filmik składający się ze zbitek ruchomego obrazu, plansz prezentacyjnych z ikonografikami, zdjęć produktu, a wszystko z podłożonym syntezatorem mowy, jednak czy taki film będzie reklamowy i osiągnie zamierzony cel, jest to wysoce wątpliwe. Badania marketingowe dowodzą, iż ludzkie twarze są bardziej wiarygodne w spotach reklamowych. Promując produkt warto go w filmiku umieścić w kilku odsłonach. Sam przekaż, że jest on wybitnie dobry i dostępny w okazyjnej cenie to zbyt mało. Kluczowy w filmie reklamowym jest montaż. Zamontowanie kilku wersji filmiku pozwoli poddać go ocenie postronnym osobom i wybrać najbardziej optymalną wersję.  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry