Dobry spot reklamowy może zapewnić wielu nowych klientów i sympatyków Twojej marki. To krótkie i treściwe materiały wideo, które zachęcają odbiorców do skorzystanie z Twoich usług i zapoznania się z Twoją ofertą. Na czym warto się skupić, aby przygotować dobry spot reklamowy?
Cel spotu reklamowego
Zastanów się co chcesz osiągnąć poprzez opublikowanie spotu reklamowego. Celem spotu reklamowego może być:
- autopromocja
- promocja marki
- promocja produktu
- budowa świadomości marki
- pozyskanie nowych odbiorców i klientów
- wpływ na nawyki i decyzję konsumentów
- rebranding
Dobrze przygotowany spot reklamowy powinien przyciągać uwagę odbiorcy, skłaniać klienta do zakupu, wzbudzać zainteresowanie marką, produktem lub oferowaną usługą oraz wzbudzać chęć i potrzebę skorzystania z proponowanej oferty.
Budżet na spot reklamowy
Zastanów się jakim budżetem dysponujesz i jaką kwotę możesz przeznaczyć na realizację spotu reklamowego. Jest to bardzo ważne, gdyż koszty produkcji mogą zdecydowanie przekraczać Twój budżet.
W tym przypadku nie należy rezygnować z promocji własnej marki. Należy znaleźć rozwiązania, które pozwolą stworzyć idealny spot reklamowy dostosowany do Twojego budżetu.
Odbiorcy spotu reklamowego
Na samym początku musisz określić, do kogo kierujesz swój spot reklamowy. Określenie grupy docelowej pozwoli dobrać Ci odpowiednie słownictwo, kolory czy grafiki, które trafią wprost do Twoich klientów idealnych.
Dobrze określony cel pomoże Ci zaplanować co dokładnie chcesz przekazać widzom. Przeanalizuj jakie potrzeby i pragnienia mają Twoi odbiorcy. Aby Twój spot reklamowy był skuteczny, pokaż swoim odbiorcom jakie potrzeby zaspokaja Twój produkt lub usługa.
Lokalizacja spotu reklamowego
Zastanów się, gdzie opublikowany zostanie Twój spot reklamowy. W zależności od wybranej platformy, potrzeby oraz preferencje odbiorców mogą się różnić. Dopasuj miejsce publikacji spotu reklamowego do miejsca, w którym przebywają Twoi klienci.
Spot reklamowy opublikować możesz na stronie internetowej, w social mediach, w telewizji, czy na platformie YouTube. W zależności od miejsca, w którym publikujesz swój spot mogą być różne zalecenia co do długości trwania materiału wideo.
Scenariusz spotu reklamowego
Planując realizację spotu reklamowego, koniecznie napisz scenariusz. Pozwoli Ci on wyodrębnić wszystkie ważne punkty i to na co w szczególności zwrócić uwagę podczas kręcenia materiałów wideo. Dobrze napisany scenariusz powinien dokładnie określać ilość i rodzaj scen, czas trwania spotu reklamowego, niezbędne rekwizyty, opis postaci, dialogi, opowieść lektora i call to action.
W scenariuszu rozpisz dokładnie jak wyglądać mają poszczególne sceny, w jakiej lokalizacji nagrywany ma być spot reklamowy. Co więcej napisz również, w którym momencie Twój produkt ma zostać wyróżniony i dobrze oświetlony. Dodatkowo zastanów się jak mają wyglądać przejścia, animację, dodatkowe grafiki oraz czy spot reklamowy zawierać ma napisy.
Uwaga i emocje widza
Pamiętaj, że dobry spot reklamowy wywołuje u odbiorcy emocje oraz skupia jego uwagę. Emocje i odczucia towarzyszące Twoim odbiorcom podczas oglądania spotu reklamowego wpływają na jego decyzje zakupowe oraz opinie o Twojej marce.
Na koniec wezwij osobę oglądającą spot reklamowy do działania. Call to action to nic innego jak umieszczenie numeru telefonu, linku do strony czy przycisku “wyślij wiadomość”. To łatwe przekierowanie klienta do pozostałych materiałów dotyczących Twojej marki i oferowanych przez Ciebie produktów czy usług.
Sprawdź: Czy spot to reklama?